Nieuwsbrief:

Legenda motoroccasion

Op Motoroccasion.nl maken wij het vinden makkelijk door de motor te voorzien van een icoon die past bij een rijbewijs type.

De motoren zijn als volgt gelabeld:

geschikt voor het A rijbewijs.
geschikt voor het A1 rijbewijs.
geschikt voor het A2 rijbewijs.
na aanpassing geschikt voor het A2 rijbewijs.
motoren waarop je mag rijden met je B rijbewijs mits je deze hebt gehaald voor 19 januari 2013.
Op welke motor mag je rijden met welk rijbewijs
https://cdn.qonnex.nl/
Het rijbewijs geeft een ruime keus aan motoren.
De motor die bij jouw rijbewijs past kan een aantal eigenschappen hebben die door de wet zijn vastgelegd. Motoroccasion heeft deze op een rij gezet waardoor het gemakkelijker wordt om te zoeken tussen de duizenden motoren. Hieronder vind je de uitleg welk soort motoren bij de rijbewijzen past.

A1 rijbewijs: maximaal 11 kW
Motoren: met een maximaal vermogen van 11 kw/15 pk, een cilinderinhoud van maximaal 125 cc en minder dan 0,1 kW per kg. (11/0,1 = 110 kg)
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van max. 15 kW.

A2 en A2*: maximaal 35 kW
Motoren: met een standaard maximaal vermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = 175 kg)
Motoren: met een door een technische aanpassing (*) geregeld maximaalvermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = minimaal 175 kg).
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van maximaal 15 kW.

(*) Een motor die wordt teruggebracht naar 35 kW mag wettelijk maar maximaal standaard het dubbele vermogen hebben, dwz. 70 kW. Tevens dient de motor te worden aangeboden aan de RDW voor een IKS keuring om de verplichte vermelding -35 kW- op het kentekenbewijs te krijgen óf de aanpassing wordt via een merkdealer en de importeur geregeld, wat vaak goedkoper is.

Motoren zonder een opgelegde technische beperking
Motoren: alle motoren, dus met of zonder opgelegde beperkingen.

B Rijbewijs: gemotoriseerde driewieler of trike
Gemotoriseerde driewieler of trike: met een vermogen van meer dan 15 kW waarbij het rijbewijs B gehaald is voor 19 januari 2013.

Direct uit voorraad leverbaar bij www.langenbergmotors.nl



Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over. De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch. De lage initiële kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp. Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van BETA
© 2000 - 2024 Motoroccasion